hpv 68 czesc 4

Przyczyna pogorszenia płuc była niepewna. Barwienie immunoperoksydazą tkanki płucnej w poszukiwaniu wirusów (cytomegalowirus, opryszczka, ospa wietrzna-półpaśca i adenowirus) było ujemne. Pacjent 3
Pacjent 3 otrzymał dopasowany do HLA przeszczep szpiku kostnego od pokrewnego dawcy. Jej przebieg po transplantacji był powikłany przez zapalenie przełyku cytomegalowirusowego i zapalenie płuc rozpoczynające się w dniu 31, co odpowiadało 45 dniom leczenia gancyklowirem i dożylnej gamma-globuliny. W 107. dniu rozwinęła się gorączka, obustronne wysiękowe zapalenie migdałków i adenopatia szyjki macicy. Badanie CT klatki piersiowej wykazało obustronne powiększenie węzłów pachowych i śródpiersia, a także guzów naciekowych w prawym i dolnym płacie. Kultury wirusowe i mikrobiologiczne były ujemne. Rozpoczęto leczenie antybiotykami i dużą dawką dożylnego acyklowiru. Migdałki wycięto w 110 dniu i ujawniono rozlany chłoniak z dużych komórek. Monoklonalności nie można było ustalić za pomocą technik molekularnych (patrz sekcja Wyniki). W 111. dniu pacjent zaczął odczuwać objawy niewydolności oddechowej. Wyniki hodowli i analizy cytologicznej płynu z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego były negatywne, ale w dniu 112 foskarnet i dożylna gamma globulina podano jako leczenie empiryczne dla możliwego zapalenia płuc cytomegalowirusa. Jedną dawkę interferonu alfa-2a podano. W dniu 113 podano infuzję krwi od dawcy, dostarczającej x 106 komórek CD3 + na kilogram masy ciała.
W ciągu następnego tygodnia rozwinęła się progresywna duszność, wymagająca wspomagania wentylacji w 120. dniu. Film klatki piersiowej pokazał rozlane obustronne nacieki śródmiąższowe. W dniu 125 gorączka osłabła. W tym czasie węzły chłonne w szyi i pachwinie były mniejsze. W dniu 129 pacjent otrzymał drugą infuzję komórek dawcy. Jednakże od 120. dnia funkcja płuc nadal się pogarszała, a pacjent zmarł w 130. dniu. Podczas autopsji nie występowała adenopatia obwodowa. Węzły chłonne nie wykazywały szczątkowego chłoniaka. Wystąpiło znaczące śródmiąższowe zapalenie płuc z rozlanym uszkodzeniem pęcherzyków płucnych, ale nie ma śladów chłoniaka. Barwienie immunoperoksydazą tkanki płucnej w poszukiwaniu wirusów było ujemne.
Pacjent 4
Rycina 2. Rycina 2. Endoskopowe zdjęcia ciała żołądka pacjenta 4, przedstawiające wiele dużych owrzodzonych guzów nowotworowych przed leczeniem (panel A) i prawie całkowite zniknięcie mas i zasadnicze gojenie się owrzodzeń po leczeniu (panel B). Panel A pokazuje widok retrofleksji bliższej części żołądka; endoskop można zobaczyć wchodząc do żołądka przez połączenie kardio-przełykowe.
Pacjent 4 otrzymał przeszczep szpiku kostnego dopasowanego do HLA od pokrewnego dawcy. Wystąpiło włośnięcie, a pacjent doznał dobrego stanu do dnia 107 po transplantacji, gdy rozwinęła się gorączka i ból podbrzusza. W dniu 113 endoskopia wykazała wiele dużych owrzodzonych mas z głębokimi kraterami obejmującymi dno, ciało i jamę żołądka (Figura 2A). Biopsja ujawniła rozlany chłoniak z dużych komórek, który był dodatni dla EBV w PCR. TK jamy brzusznej ujawniło zmianę w dolnym prawym płacie wątroby i rozproszone pogrubienie dna żołądka. W dniu 121 pacjent otrzymał infuzję leukocytów dawcy
[przypisy: schizofrenia paranoidalna rokowania, bada przyczyny i skutki chorób, leki bezpłatne dla seniorów ]