Sekwencjonowanie egzoszkieletu i leczenie zaburzeń neurometabolicznych ad 8

Jednak najważniejszym wynikiem naszego badania genomicznego był wpływ diagnozy za pomocą sekwencjonowania całego egzonu na leczenie kliniczne 44% badanych probantów. Znajomość dokładnego defektu genetycznego lub biochemicznego w szlaku metabolicznym zapewnia możliwość modyfikacji choroby za pomocą manipulacji odżywczych, która nie wymaga kosztownego i czasochłonnego rozwoju przedklinicznego, który jest typowy w wytwarzaniu leków. Ta korzyść jest zilustrowana odkryciem niedoboru GOT2 u dziecka z ciężkimi objawami neurologicznymi, które były podatne na doustne suplementy seryny i pirydoksyny (odpowiednio produkt i kofaktor GOT2), które są przystępne i zostały uznane za bezpieczne. w przypadku innych wrodzonych zaburzeń metabolizmu.9,32 Jednak rozpoznanie niedoboru NANS u innego pacjenta podkreśla wyzwanie zgłaszane przez bardzo rzadkie choroby: jak testować nowe terapie i uzyskać dowód działania lub jego braku u niewielkiej liczby pacjentów.
Stosunkowo wysoka wydajność diagnostyczna, o której tutaj mówimy, może wynikać z kryterium włączenia do zaburzeń metabolicznych, częstości występowania chorób recesywnych w zaburzeniach metabolicznych lub bliskich konsultacji ze specjalistami klinicznymi w naszym rurociągu bioinformatycznym. Zaobserwowaliśmy większą część pacjentów (14%) z wariantami w dwóch różnych loci chorobowych (prowadzących do mieszanych fenotypów) niż zaobserwowano w innych badaniach, 1,27, być może dlatego, że określiliśmy włączenie dwóch fenotypów (zaburzenia metaboliczne i zaburzenia rozwoju umysłowego). ) w kryteriach wyboru pacjentów.
Translacyjna genomika wymaga współpracy między pacjentami, ich rodzinami, subspecjalistycznymi klinicystami w celu dokładnego fenotypowania, bioinformatykami do dokładnej analizy danych oraz podstawowymi naukowcami zaangażowanymi w konkretne badania z udziałem genów, ścieżek lub organizmów modelowych33. Trudne decyzje w odniesieniu do inwazyjnych i kosztownych procedur, takich jak hematopoetyczny przeszczep komórek macierzystych lub chemioterapia (np. u pacjenta z niedoborem SYTL234) jest ułatwiany i wspierany przez diagnozę genetyczną. Wyniki takich przypadków w literaturze mogą pomóc w kierowaniu innymi klinicystami, którzy stoją przed podobnymi decyzjami. Wymiana danych i otwarta komunikacja są kluczem do zmaksymalizowania potencjału diagnostycznego sekwencjonowania nowej generacji i jego klinicznej korzyści w rzadkich chorobach.
[podobne: bada przyczyny i skutki chorób, bada przyczyny i skutki chorób kielce, ginekolog warszawa nfz ]