Rivaroxaban w profilaktyce przeciwzakrzepowej u pacjentów z ostrą chorobą AD 7

W ciągu całego okresu badania, zwiększenie aktywności aminotransferaz alaninowych przekraczające trzykrotność górnej granicy prawidłowego zakresu z równoczesnym podniesieniem poziomu bilirubiny, które było większe niż dwukrotność górnej granicy prawidłowego zakresu, wystąpiło u 7 z 3364 pacjentów (0,2%). ) w grupie rywaroksabanu i 7 z 3382 pacjentów (0,2%) w grupie otrzymującej enoksaparynę (pomiary nie były dostępne u około 16% pacjentów). Częstość zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w całym okresie badania była podobna w obu grupach. Net Kliniczna korzyść lub szkoda
Do 10 dnia zdarzenia o pierwszorzędowym wyniku skuteczności lub o istotnym lub istotnym klinicznie krwawieniu (pomiar korzyści lub szkody netto) wystąpiło u 216 z 3266 pacjentów (6,6%) w grupie rywaroksabanu, w porównaniu do 151 z 3291 pacjenci (4,6%) w grupie enoksaparyny (względne ryzyko 1,44; 95% CI, 1,18 do 1,77; P <0,001) (tabela 3). Do 35. dnia zdarzenie tego złożonego wyniku wystąpiło u 286 z 3042 pacjentów (9,4%) w grupie, która otrzymywała riwaroksaban o przedłużonym czasie trwania, w porównaniu z 240 z 3082 pacjentów (7,8%) w grupie, która otrzymywała enoksaparynę, a następnie placebo (względne ryzyko, 1,21; 95% CI, 1,03 do 1,43; P = 0,02) (tabela 3).
Dyskusja
W badaniu MAGELLAN zbadaliśmy skuteczność i bezpieczeństwo rywaroksabanu w zapobieganiu żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej u pacjentów z ostrymi schorzeniami. Badanie obejmowało populację pacjentów, którzy byli heterogeniczni pod względem stanu chorobowego prowadzącego do hospitalizacji oraz pochodzenia geograficznego i rasy pacjentów.13 Stwierdziliśmy, że dla standardowego czasu trwania leczenia (10 ? 4 dni), rywaroksaban nie był gorszy niż enoksaparyna. Rywaroksaban podawany przez dłuższy czas (35 ? 4 dni) był skuteczniejszy niż enoksaparyna podawany przez standardowy czas (10 ? 4 dni), a następnie placebo.
Częstość klinicznie istotnego krwawienia (złożonego z większego lub nieznacznego krwawienia) była istotnie wyższa w grupie rywaroksabanu niż w grupie enoksaparyny. Częstość występowania poważnych krwawień była również istotnie wyższa w grupie rywaroksabanu niż w grupie enoksaparyny, przy czym większość zdarzeń w obu grupach prowadziła do obniżenia poziomu hemoglobiny o co najmniej 2 g na decylitr lub do transfuzji co najmniej 2 jednostki krwi. Zmniejszenie częstości zgonów związanych z żylną chorobą zakrzepowo-zatorową i wzrost częstości zgonów związanych z krwawieniem obserwowano podczas długotrwałej profilaktyki rywaroksabanem. Nie stwierdzono jednak zmniejszenia rywastoksabanu w zakresie liczby zgonów z jakiejkolwiek przyczyny, a częstość występowania była podobna w obu grupach – wyniki zgodne z wynikami uzyskanymi w innych badaniach.11,12 Z góry ustalona analiza korzyści lub szkody netto nie wykazują korzyści z rywaroksabanem w dniu 10 lub dniu 35.
Czynniki, które wpływają na ryzyko krwawienia u pacjentów z ostrymi schorzeniami, nie są dobrze określone
[przypisy: szpital biała podlaska oddziały, dieta ketogenica, szpital pszczyna lekarze ]