Przypadkowe badania meniskologiczne nad rezonansem magnetycznym kolana u osób w średnim wieku i w podeszłym wieku cd

Odczyty przeprowadzono dla każdego z segmentów łąkotki (przedniego rogu, ciała i tylnego rogu) zarówno dla przyśrodkowej, jak i bocznej łąkotki. Umowa Interobserver (statystyka kappa) do wykrywania uszkodzeń łąkotki wynosiła 0,72. Czytelnicy nie byli świadomi cech pacjentów oraz danych klinicznych i radiologicznych. Odnotowaliśmy wzrost sygnału meniskalnego jako wskaźnika łzy łąkotek, gdy komunikował się on z gorszą, lepszą lub wolną krawędzią powierzchni łąkotki (lub więcej niż jedną z nich) na co najmniej dwóch kolejnych zdjęciach (lub za radialną łzą, jeśli było widoczne na obu obrazach czołowych i strzałkowych) .11,12 Łzy podzielono na następujące kategorie: pozioma, określona jako łza równoległa do plateau piszczeli oddzielającej menisk na górną i dolną część; ukośne (dziób papugi), definiowane jako skośna skośna do obwodowo zorientowanych włókien kolagenowych; podłużna, określona jako pionowa łza prostopadła do plateau piszczeli i równoległa do orientacji włókien obwodowych; promieniowa, określona jako pionowa łza, która rozpoczęła się w centralnym swobodnym marginesie i była prostopadła zarówno do plateau piszczeli, jak i do obwodowej orientacji włókien; złożone, zdefiniowane jako wielokrotne rozdarcia w więcej niż jednej konfiguracji; i korzeń, zdefiniowany jako rozdarcie w tylnym lub przednim centralnym przywiązaniu łątkowym.13 Brak tkanki łąkotki z powodu całkowitej maceracji, zniszczenia lub resekcji chirurgicznej odnotowano jako zniszczenie mensyczne. W niniejszym raporcie odnosimy się do uszkodzenia łąkotki jako łzy lub zniszczenie któregokolwiek odcinka łąkotki przyśrodkowej lub bocznej (patrz ryc. w Dodatku uzupełniającym, dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org).
Radiografia kolana i stopniowanie obrazów
Przeprowadzono obciążone promieniami rentgenowskimi prześwietlenie kolana z użyciem protokołu z ruchomą stawką14,15 dla 963 z 991 osób, których obraz MR z prawego kolana był czytelny. Jeden z radiologów układu mięśniowo-szkieletowego, który nie był świadomy wyników badań MRI i danych klinicznych, ocenił wszystkie radiogramy według skali Kellgrena-Lawrence a (intraobserver kappa, 0,83) .16,17 Radiograficzne tibiowo-udowe zapalenie kości i stawów uznano za obecne, jeśli stopień Kellgren-Lawrence był 2 lub więcej (w skali od 0 do 4, z wyższymi liczbami wskazującymi na bardziej określone oznaki choroby zwyrodnieniowej stawów).
Kwestionariusze
Podczas wizyty w klinice badani wypełniali ankiety dotyczące objawów stawów kolanowych. Zostali zapytani: Czy w ostatnim miesiącu odczuwałeś ból, ból lub sztywność na kolanach. I Przez większość dni odczuwasz ból, ból lub sztywność na jednym z kolan. na te pytania udzielono odpowiedzi twierdzącej, zadaliśmy dodatkowe pytania dotyczące tego, czy objawy te występują w lewym czy prawym kolanie lub w obu kolanach. Dla wszystkich analiz wykorzystaliśmy tylko te informacje, które były specyficzne dla prawego kolana.
Masę ciała bez obuwia mierzono za pomocą skali wagi, a wysokość mierzono za pomocą stadiometru. Wskaźnik masy ciała obliczono jako wagę w kilogramach podzieloną przez kwadrat wysokości w metrach.
Analiza statystyczna
Obliczyliśmy częstość występowania ustaleń łąkotki na MRI i 95% przedział ufności za pomocą zmodyfikowanej metody Walda.18 Porównania między grupami dokonano za pomocą testu chi-kwadrat, testu t lub jednokierunkowej analizy wariancji, stosownie do sytuacji
[hasła pokrewne: kosmetyki ajurwedyjskie, leki bezpłatne dla seniorów, schizofrenia paranoidalna rokowania ]