Przypadkowe badania meniskologiczne nad rezonansem magnetycznym kolana u osób w średnim wieku i w podeszłym wieku ad 6

Łzy meniskalne odnotowano również u 37 z 49 osób z grupy kontrolnej bez bólu kolana (średni wiek, 67 lat), którzy poszukiwali opieki zdrowotnej w przypadku innej choroby.23 Ponadto inne doniesienia o wynikach MRI, w tym badaniach przeciwległych kolan u pacjentów z uszkodzeniami kolana sugerują, że łzawienie łąkotki kolana wśród osób, które nie mają objawów, jest bardziej powszechne niż wcześniej sądzono. 24-29 Jednak opisowe dane epidemiologiczne dotyczące występowania uszkodzeń łąkotek w populacji ogólnej brakowało. Nasze dane pochodzące od dużej grupy dorosłych osób, które nie zostały wybrane na podstawie problemów z kolanem lub innymi stawami, podkreślają wysokie rozpowszechnienie tego stanu wśród starszych osób, często w przypadku braku objawów. Badanie patologiczne należy uznać za standard oceny integralności łąkotki. Nasze szacunkowe dane dotyczące uszkodzeń łąkotek na MRI są podobne do degeneracyjnych łez łąkotki odnotowanych w badaniu zwłok z lat 70. (w którym zbadano oba kolana, a łzy stwierdzono u 60 na 100 osób ze średnim wiekiem 65 lat). Jednak wątpliwe jest, czy ta próbka była reprezentatywna dla populacji ogólnej29. Ponadto, czułość i specyficzność wykrywania łzy łąkotek przez MRI są w zakresie od 82 do 96%, a nasze wykorzystanie dwu-plasterkowego dotyku Zasada (wymagająca zwiększonego sygnału rozciągającego się na powierzchnię łąkotki na co najmniej dwóch obrazach) sprzyja wysokiej specyficzności.11,12
Wyniki naszych badań sugerują, że przypadkowe odkrycia łąkotki wykryte w MRI prawdopodobnie będą częste w praktyce klinicznej. Zwiększone wykorzystanie MRI do oceny objawów kolana może prowadzić do znacznego zamieszania, ponieważ może być trudne rozróżnienie między objawami związanymi ze łzą łąkotaczową a tymi związanymi z inną przyczyną; Ta dyskryminacja może być szczególnie skomplikowana przez silny związek między uszkodzeniem łąkotki a obecnością choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego, związkiem obserwowanym w tym badaniu iw innych. 23, 29, 30 W rzeczywistości, degeneracyjne uszkodzenie łąkotki pojawiające się jako łza może sygnalizować wczesną chorobę zwyrodnieniową stawów choroba.31 Inne struktury lub procesy związane z zapaleniem kości i stawów kolana mogą powodować ból, taki jak zapalenie błony maziowej lub zmiany szpiku kostnego, te ostatnie prawdopodobnie zainicjowane przez zmienione wzory obciążenia i przewlekłe przeciążenie z powodu utraty funkcji łąkotki26. 32 Chirurgiczna resekcja uszkodzone części łąkotki prawdopodobnie nie zmniejszą bólu u pacjentów, u których choroba zwyrodnieniowa stawów powoduje lub przyczynia się do wystąpienia objawów, a brak dowodów na poparcie podejścia do resekcji łąkotki, w porównaniu z leczeniem nieleczącym, u tych pacjentów.33,34
Należy odnotować pewne ograniczenia naszego badania. Po pierwsze, nie możemy wykluczyć możliwości stronniczości w doborze losowo wybranych numerów podczas rekrutacji, co mogło wpłynąć na oszacowanie rozpowszechnienia, chociaż rozpowszechnienie radiologicznych dowodów choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego, ważnego korelatu uszkodzenia łąkotki i bólu stawu kolanowego , jest podobny do tego w innych próbkach społecznościowych z tej grupy wiekowej zarówno ze Stanów Zjednoczonych, jak iz Europy.17,35,36 Po drugie, nasza próbka była głównie biała, co odzwierciedla populację Framingham; proporcje innych ras lub grup etnicznych były zbyt małe, aby umożliwić porównania według rasy lub grupy etnicznej
[przypisy: poradnia psychologiczna płock, schizofrenia paranoidalna opis przypadku, dyżury aptek grójec ]