Ocena bezpieczeństwa sercowo-naczyniowego w leczeniu cukrzycy

Komitet Doradczy ds. Endokrynologii i Metabolizmu dla Agencji ds. Żywności i Leków (FDA), którego jestem członkiem, zwołał na początku lipca, aby rozważyć, czy dane dotyczące długoterminowego bezpieczeństwa sercowo-naczyniowego powinny być wymagane w przypadku nowych i istniejących terapii cukrzycy typu 2 mellitus, czy badania powinny po prostu wykluczyć szkody lub muszą wykazać korzyści sercowo-naczyniowe, i w którym momencie w procesie zatwierdzania leku i jakimi metodami należy uzyskać dane dotyczące układu sercowo-naczyniowego. Cele kliniczne leczenia pacjentów z cukrzycą typu 2 obejmują łagodzenie ostrych objawów hiperglikemii i zapobieganie powikłaniom związanym z cukrzycą. Leki, które są zatwierdzone przez FDA do leczenia cukrzycy, są wskazane w celu poprawy glikemii, mierzonej poziomami surogatowego markera glikowanej hemoglobiny. Poprawa glikemii zmniejsza wielomocz, polidypsję, polifagię, niewyraźne widzenie, ogólne złe samopoczucie i długoterminowe powikłania mikronaczyniowe, w tym retinopatię prowadzącą do ślepoty, nefropatię prowadzącą do schyłkowej niewydolności nerek i dializy oraz bolesną neuropatię obwodową. Mimo że wzrost glikemii wiąże się z większym ryzykiem choroby sercowo-naczyniowej (wiodącej przyczyny chorób i zgonów wśród pacjentów z cukrzycą), trudno było udowodnić, że zmniejszenie glikemii za pomocą dowolnego leku lub strategii leczenia ma bezpośrednie korzyści sercowo-naczyniowe.
Cukrzyca typu 2 jest przewlekłym, postępującym stanem, więc dodatkowe bezpieczne i skuteczne środki miałyby duże znaczenie kliniczne. Zatwierdzenie nowych terapii na podstawie ich redukcji poziomów hemoglobiny glikowanej doprowadziło do dostępności wielu nowych klas czynników. Przez dziesięciolecia były dostępne tylko insulina i pochodne sulfonylomocznika oraz krótkotrwała fenformina, ale od 1995 r. Dopuszczono do leczenia cukrzycy osiem nowych klas leków: metforminę, inhibitory .-glukozydazy, tiazolidynodiony, glinidy, analogi peptydów glukagonopodobnych analogi amyliny, inhibitory peptydazy dipeptydylowej IV i sekwestranty kwasów żółciowych. Chociaż kontrola metaboliczna została poprawiona u coraz większej liczby pacjentów, a częstość występowania schyłkowej niewydolności nerek i utrata wzroku w cukrzycy została zmniejszona, ryzyko sercowo-naczyniowe i inne długoterminowe ryzyko związane z wieloma tymi czynnikami pozostają słabo scharakteryzowane, sprawiając, że trudno jest podejmować świadome decyzje dotyczące leczenia.
Ostatnio pojawiły się obawy, że niektóre leki przeciwcukrzycowe mogą zwiększać ryzyko sercowo-naczyniowe, niż wcześniej uznano. Niedawna metaanaliza badań klinicznych rozyglitazonu (Avandia), tiazolidynodionu, wskazała na zwiększone ryzyko niedokrwienia mięśnia sercowego (iloraz szans 1,43) 1, co podsyciło debatę na temat tego, czy długoterminowe badania dotyczące wyników sercowo-naczyniowych powinny być częścią zatwierdzenia. proces dla leków na cukrzycę. Niektórzy kwestionują również bezpieczeństwo starszych terapii – zwłaszcza sulfonylomoczników, które wiązano ze zwiększonym ryzykiem sercowo-naczyniowym zarówno we wczesnych badaniach 2, jak i aktywnym nadzorem ubezpieczeniowych baz danych3. Tymczasem niedawne badanie dotyczące postępowania w zakresie kontroli ryzyka sercowo-naczyniowego u chorych na cukrzycę (ACCORD) (ClinicalTrials) .gov number, NCT00000620) odkrył, że strategia leczenia mająca na celu obniżenie poziomu glukozy we krwi do poziomu zbliżonego do prawidłowego wiązała się ze zwiększoną śmiertelnością; Warto zauważyć, że nie obserwowano wyraźnego niekorzystnego wpływu rozyglitazonu na serce.4 W przeciwieństwie do tego, nie wykazano zmian w częstości zgonów lub incydentach sercowo-naczyniowych w Akcji w Cukrzycy i Naczyniowym: próba Preterax i Diamycronowa modyfikacja uwalniania kontrolowana ocena (ADVANCE) (NCT00145925) .5 Dlatego zarówno makroakularne działanie leków przeciwcukrzycowych, jak i optymalne cele glikemii, jak również inne aspekty połączonych strategii leczenia, pozostają niepełne.
Fazy rozwoju narkotyków
[przypisy: przychodnia medycyny pracy szczecin, bewacyzumab, dieta ketogenica ]