Empagliflozyna i progresja choroby nerek w cukrzycy typu 2 czesc 4

Do oceny różnic między grupami badanymi w średnim tempie zmian w eGFR dla wcześniej określonych przedziałów czasowych wykorzystano model interceptu losowego i współczynnika czasowego, z grupą badawczą, podstawowym wskaźnikiem masy ciała i regionu jako ustalonymi efektami klasyfikacji i punktem odniesienia poziom hemoglobiny glikowanej, czas i interakcje między grupą badaną a czasem jako współzmiennymi liniowymi. Przechwycone intercepty i zbocza z czasem mogły się różnić losowo między pacjentami, włączając pacjenta i czas jako efekty losowe. Wyniki
Pacjenci
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów w punkcie wyjściowym, według oszacowanej szybkości przesączania kłębuszkowego (eGFR). Łącznie 7020 pacjentów w 590 miejscach w 42 krajach otrzymało co najmniej jedną dawkę badanego leku. Zgodnie z projektem badania ponad 99% pacjentów miało ustaloną chorobę sercowo-naczyniową. Na początku wartość eGFR wynosiła od 45 do 59 ml na minutę na 1,73 m2 w 17,8% pacjentów i 30 do 44 ml na minutę na 1,73 m2 w 7,7%; 28,7% miało mikroalbuminurię, a 11,0% makroalbuminurię. Ogółem u 80,7% pacjentów przyjmowano inhibitory konwertazy angiotensyny lub blokery receptora angiotensyny w punkcie wyjściowym. Pacjentów zaklasyfikowano zgodnie z tym, czy eGFR wynosiło 60 ml na minutę na 1,73 m2 lub więcej albo 59 ml na minutę na 1,73 m2 lub mniej na linii podstawowej. Wyjściowa charakterystyka pacjentów była zasadniczo podobna w dwóch badanych grupach (tabela i tabela S1 w dodatkowym dodatku, dostępna pod adresem). Wyższy odsetek pacjentów w grupie placebo otrzymał dodatkowe leki sercowo-naczyniowe podczas badania (Tabela Mediana czasu leczenia wyniosła 2,6 roku, a mediana czasu obserwacji 3,1 roku.
Wyniki sercowo-naczyniowe
Pierwotny wynik, który został wcześniej zgłoszony, wykazał istotnie mniejsze ryzyko wystąpienia 3-punktowego MACE w połączonej grupie empagliflozyny niż w grupie placebo, różnica ta była spowodowana niższą liczbą zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych.23 Wstępnie określone wtórne i dodatkowe wyniki sercowo-naczyniowe które były wcześniej zgłaszane, obejmowały 4-punktowe MACE (i składniki tego złożonego wyniku), hospitalizację z powodu niewydolności serca i zgon z jakiejkolwiek przyczyny.23
Wynik mikrokrążenia
Wstępnie ustalony złożony wynik mikronaczyniowy w całej populacji badania wystąpił u 577 spośród 4132 pacjentów (14,0%) w grupie otrzymującej empagliflozynę i u 424 z 2068 pacjentów (20,5%) w grupie placebo, istotna redukcja względnego ryzyka 38% (tabela S3) w Dodatku Uzupełniającym). Ponieważ ogólny wynik tego złożonego wyniku mikrokrążenia był w całości napędzany przez komponent nerek, w niniejszym raporcie skupiliśmy się na wynikach nerek.
Wyniki nerek
Ryc. 1. Ryc. 1. Kaplan-Meier Analiza dwóch kluczowych wyników nerek. Przedstawiono oszacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia pierwszego z góry określonego złożonego wyniku nefropatii z powodu incydentów lub nasilenia nefropatii (Panel A) i wyniku złożenia nerkowego po zabiegu ( podwojenie poziomu kreatyniny w surowicy, rozpoczęcie leczenia nerkozastępczego lub zgon z powodu choroby nerek) (panel B) u pacjentów, którzy otrzymali co najmniej jedną dawkę empagliflozyny lub placebo
[hasła pokrewne: fizjoterapia po endoprotezoplastyce stawu biodrowego pdf, dieta ketogenica, szpital pszczyna lekarze ]