Bewacyzumab i antymetabolity AD 9

Dodanie kapecytabiny lub gemcytabiny zwiększy wskaźnik ogólnych skutków toksycznych. W grupie leczonej docetakselem i kapecytabiną zwiększona częstość występowania efektów toksycznych była w dużej mierze wynikiem zwiększenia stopnia 2 i 3 zespołu dłoniowo-podeszwowego. W grupie z docetakselem i gemcytabiną, efekt toksyczny z największym wzrostem częstości, w porównaniu z efektami toksycznymi obserwowanymi dla samego docetakselu, to neutropenia. Dodanie bewacizumabu do chemioterapii również zwiększyło toksyczne działanie, w szczególności częstość występowania nadciśnienia, zapalenia błon śluzowych i zespołu dłoniowo-podeszwowego (Tabela 3). Pacjenci, którzy otrzymywali bewacizumab, również mieli znaczny wzrost dysfunkcji lewej komory. Ogółem 8 pacjentów (1,3%) otrzymujących bewacizumab w porównaniu z pacjentem (0,2%), którzy nie otrzymywali bewacizumabu, pozostawili dysfunkcję lewej komory w stopniu 3 lub 4 (z jednym przypadkiem dysfunkcji lewej komory w 4. stopniu) grupa bevacizumabu); większość przypadków była stopnia 2. (11 w grupie otrzymującej bevacizumab vs. w grupie, która nie otrzymała bewacizumabu) (Tabela 3). Bardziej szczegółowa analiza wpływu na funkcję lewej komory dodawania bewacizumabu znajduje się w tabeli S6 w dodatkowym dodatku. Występowała niewielka liczba powikłań rany w grupie, która otrzymywała bewacyzumab, ale odsetek ten był znacznie wyższy niż w grupie, która nie otrzymała bewacizumabu (2% w porównaniu z 0%, P = 0,002).
Dyskusja
W badaniu tym ani kapecytabina, ani gemcytabina nie dodawały do schematu chemioterapii opartego na antracyklinie i taksanach, pomimo częstości występowania sugestywnych wyników obserwowanych u pacjentów z przerzutowym rakiem piersi, zwiększały częstość odpowiedzi klinicznej lub patologicznej. W związku z tym wydaje się mało prawdopodobne, aby te leki przyniosły wiele korzyści w zakresie adiuwantu. Rzeczywiście, nasze wyniki potwierdzają (i by przewidywały) w dużej mierze negatywne wyniki kilku prób leczenia adiuwantowego tymi lekami, 21-23 wspierając naszą hipotezę, że próby terapii neoadjuwantowej służą jako lepsze predyktory korzyści adiuwantowych niż badania choroby przerzutowej. Dodatek bewacizumabu skutkował niewielkim, ale znaczącym wzrostem szybkości całkowitej odpowiedzi patologicznej w piersi, ale stopień całkowitej odpowiedzi patologicznej w piersi i węzłach nie był znacząco zwiększony, co może wskazywać, że ten lek będzie miał mniejszy skutek. o wynikach pacjenta. Ponadto dodanie bewacizumabu zwiększyło liczbę efektów toksycznych. W niedawno przeprowadzonej metaanalizie dotyczącej leczenia bewacyzumabem u pacjentów z przerzutowym rakiem piersi stwierdzono poważną obawę dotyczącą dysfunkcji lewej komory.24 Lekarze i ich powikłania są ściśle monitorowane u pacjentów otrzymujących adjuwantowe leczenie bewacyzumabem oraz w dłuższej perspektywie. obserwacja tych pacjentów
[więcej w: fizjoterapia po endoprotezoplastyce stawu biodrowego pdf, bada przyczyny i skutki chorób, schizofrenia paranoidalna opis przypadku ]